Contact Us Pastebėjote neatitikimą Share Forumas Įeiti Žinynas

Įtraukti palyginimui

Menų pedagogika (anglų k. - Arts Pedagogy)

Studijų krypties grupė

Ugdymo mokslai

Studijų kryptis

Pedagogika

Švietimo sritis

Švietimas

Švietimo posritis

Mokytojo su dalyko specializacija rengimas

Studijų rūšis

Universitetinės studijos

Studijų programos tipas

Pakopinės studijos

Studijų pakopa

Antrosios pakopos studijos

Programos vykdymo kalba

lietuvių

Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis ir (arba) kvalifikacija

Ugdymo mokslų magistras

Kvalifikacinio laipsnio ypatumai

Pagrindinės krypties kvalifikacinis laipsnis

Diplomo (pažymėjimo) blanko pavadinimas ir kodas

Magistro diplomas, 7106

Būtinas minimalus išsilavinimas

Aukštasis universitetinis išsilavinimas

Studijų apimtis kreditais ir forma (trukmė metais)

120
Nuolatinė, 2, Metais

Vertinimą atlikusi institucija

Nėra duomenų

Akreditavimo įsakymas

SV6-56

Akreditavimo vertinimo išvados

Nėra duomenų

Valstybinis kodas

6211MX041

Kodas pagal Tarptautinę standartizuotą švietimo klasifikaciją (ISCED)

7470114

Finansinės grupės kodas

1.4

Aprašymo santraukos parengimo arba atnaujinimo data

2019-04-25
Daugiau apie programą

Institucijos, teikiančios šią programą

Programos panašiais pavadinimais

Programos teikiančios tas pačias kvalifikacijas

Aprašymo santrauka

Bendras apibūdinimas:
Studijų programos tikslas (-ai):
1. Rengti aukštos kvalifikacijos meno pedagogą, turintį naujausių ir specializuotų meno ir ugdymo mokslo (tame tarpe ir meninio ugdymo) žinių sistemą, gebantį profesionaliai dirbti įvairų, veiklos analize grįstą, į ugdymo inovacijas orientuotą, kūrybiškais sprendimais paremtą meno ugdytojo darbą.
2. Rengti specialistus, gebančius dirbti mokslinį-tiriamąjį darbą meninio ugdymo srityse bei taikyti jo rezultatus tobulinant meninio ugdymo procesus.
3. Rengti meno pedagogus, pasižyminčius menine kompetencija, gebančius užtikrinti meninės-kultūrinės veiklos sklaidą.

Studijų rezultatai:
Žinios, jų taikymas:
1. Turės fundamentinių ugdymo mokslo ir meno žinių, reikalingų išsamiam ir įvairiapusiškam meninio ugdymo proceso pažinimui, juo paremtai inovatyviai, kūrybiškai veiklai.
2. Gebės taikyti naujausias žinias apie meną, meninio ugdymo procesus atliekant mokslinius tyrimus ir užsiimant profesine veikla.
Gebėjimai vykdyti tyrimus:
1. Gebės įžvelgti ir kelti Lietuvos meniniam ugdymui ir asmeninei praktikai aktualias tyrimų problemas, analizuoti ir vertinti profesinei veiklai aktualius tyrimų duomenis.
2. Gebės savarankiškai parengti ir vykdyti meninio ugdymo mokslinius tyrimus, analizuoti ir interpretuoti jų rezultatus.
3. Gebės per savarankiškus taikomuosius tyrimus sukurtas žinias inovatyviai taikyti meninio ugdymo praktikoje, įvertinti jų poveikį aplinkai.
Specialieji gebėjimai:
1. Gebės pritaikyti turimas žinias, jomis remiantis kritiškai analizuoti ir vertinti naujas idėjas, meninio ugdymo procesų veiksmingumą.
2. Gebės atpažinti pokyčių poreikį, generuoti idėjas, savarankiškai projektuoti ir tobulinti meninio ugdymo procesą.
3. Gebės kurti ir įgyvendinti originalias meninio ugdymo programas, naujas priemones kultūrinei ir meninei veiklai vykdyti arba naujovėms diegti.
4. Gebės valdyti savo ir (ar) mokinių meninės veiklos procesus ir užtikrinti meninės-kultūrinės veiklos sklaidą.
Socialiniai gebėjimai:
1. Gebės savarankiškai plėtoti turimas ir vystyti naujas kompetencijas, įvertinant profesinės veiklos pokyčių keliamus reikalavimus ir asmeninius interesus.
2. Gebės kūrybiškai spręsti problemas, priimti inovatyvius sprendimus, paremtus įgytomis žiniomis ir mokslinių tyrimų rezultatais.
3. Būdamas iniciatyvus, komunikabilus, partneriškas, gebės daryti įtaką naujovių diegimui mokyklos, regiono meniniame gyvenime.
Asmeniniai gebėjimai:
1. Gebės dirbti grupėje ir vadovauti kitų veiklai, imtis atsakomybės už savo ir komandos veiklos kokybę, jos tobulinimą.
2. Gebės aiškiai, argumentuotai ir tikslingai perteikti turimas žinias specialistams ir kitiems asmenims.
3. Gerbs ir puoselės ugdymo procesų dalyvių socialinį, kultūrinį, etninį ir pilietinį tapatumą suvokdamas moralinę atsakomybę už savo veiklos ir jos rezultatų poveikį.
Mokymo ir mokymosi veiklos:
MP studijų programos rezultatus pasiekti padeda šių rezultatų ir studijų metodų dermė. Teorinio bloko dalykai dažniausiai dėstomi pasitelkiant žodinius, vaizdinius/ demonstracinius bei refleksyvius-praktinius metodus. Grįžtamąjį ryšį ir pasiekimų vertinimą užtikrina rašto darbai, mokslinės literatūros šaltinių pristatymai, kūrybiniai individualūs ir grupiniai projektai. Praktiniai įgūdžiai lavinami pratybų, problemų sprendimo, praktinių užduočių ir kitais metodais. Didžioji metodų dalis – aktyvią ir savarankišką studento veiklą skatinantys metodai: diskusija, literatūros paieška, pratybos, minčių žemėlapis, atvejo analizė, darbas grupėse, veiklos refleksija ir kt. Pastaraisiais metais itin daug dėmesio skiriama refleksiniams studijų metodams, t. y. studentai skatinami vertinti ir įsivertinti studijų procesą, įžvelgti savo stipriąsias ir silpnąsias puses, įvardinti spręsti kylančias mokymosi problemas.
Studijų rezultatų vertinimo būdai:
Studijų rezultatai vertinami vadovaujantis pagrįstumo, patikimumo, aiškumo, naudingumo principais. Taikoma dešimtbalė kriterinė skalė ir kaupiamoji vertinimo schema. Semestro savarankiško darbo užduotys vertinamos pažymiu, egzaminų sesijos metu nustatomas galutinis pažymys. Kaupiamoji vertinimo balo sandara užtikrina visapusiškesnį ir objektyvesnį studentų pasiekimų vertinimą. Taikomi įvairūs, dėstymo pobūdį atitinkantys vertinimo metodai.
Aiški ir vieša vertinimo sistema įgalina objektyviai ir visapusiškai vertinti bei įsivertinti mokymo(si) pasiekimus ir visiškai atliepia MP studijų programos rezultatus. Studentų apklausos duomenys parodė, kad vertinimo kriterijų pagrįstumas, gaunamų įvertinimų atitikimas asmeniniams studijų pasiekimams yra vertinami labai gerai.
Sandara:
Studijų dalykai (moduliai), praktika:
Mokslinių tyrimų metodologija ir mokslinis darbas 1
Sceninė raiška
Ugdymo psichologija
Eksperimentinė pedagoginė praktika ir mokslinis darbas 2
Taikomoji programinė įranga ir muzikos kūrimas
Mokslinis darbas 3
Meninio ugdymo sistemos
Projektų vadyba
Kūrybiškumo ugdymas
Baigiamasis mokslinis darbas

Specializacija: Muzika
Muzikinio ugdymo metodologija
Muzikinio ugdymo filosofija
Pasirenkamas specializacijos dalykas 1, 2
Muzikos filosofija

Specializacija: Šokis
Meninio ugdymo metodologija
Meninio ugdymo filosofija
Baltų kultūra ir mitologija
Meno filosofija
Scenografija

Specializacija: Teatras
Meninio ugdymo metodologija
Meninio ugdymo filosofija
Režisūros istorija
Meno filosofija
Teatro muzika

Pasirenkamieji dalykai:
Renginio režisūra
Choro studija
Ansamblio studija
Ugdomoji muzikos terapija
Kompozicija
Etninė instrumentologija
Improvizacijos studija 1
Šiuolaikinė choro muzika
Atlikimo meno istorija
Fortepijono meno raida
Projektinių darbų rengimo metodologija
M. Čechovo aktorinė mokykla

Specializacijos:
1 specializacija: Muzika
2 specializacija: Šokis
3 specializacija: Teatras
Studento pasirinkimai:
Pasirenkamą specializacijos dalyką studentai renkasi atsižvelgdami į 1 studijų pakopoje studijuotus dalykus, asmeninius menų atlikimo gebėjimų tobulinimo siekius, mokslinio darbo temą. Plėtojami ne tik atlikimo gebėjimais, bet ir formuojamos menine raiška grįstos meninės-kultūrinės veiklos sklaidos kompetencijos (meninės veiklos procesų valdymas, koncertinių programų sudarymas, ir kt.).
Studijų programos skiriamieji bruožai:
Menų pedagogikos magistrantūros programa pasižymi stipriu moksliniu potencialu, studentų įtraukimu į mokslo populiarinimo veiklas (konferencijos, seminarai), studentų įtraukimu į meninio ugdymo socialinius kontekstus, glaudžiu su bendradarbiavimu su socialiniais partneriais, tarptautinių veiklų kiekiu ir įvairove, atitikimo šiuolaikinėms meninio ugdymo mokytojų rengimo tendencijoms užtikrinimu.
Profesinės veiklos ir tolesnių studijų galimybės:
Profesinės veiklos galimybės:
Baigusieji gali dirbti aukštųjų universitetinių ir koleginių mokyklų pedagogais, mokytojais ar mokinių meninių kolektyvų vadovais gimnazijose, bendrojo ugdymo bei meno mokyklose ir ikimokyklinio ugdymo įstaigose, taip pat inicijuoti privačią meninio ugdymo veiklą, dalyvauti projektinėje veikloje ir moksliniuose tyrimuose.
Tolesnių studijų galimybės:
Baigusieji Menų pedagogikos studijų programą turi teisę stoti į trečiosios studijų pakopos edukologijos krypties studijų programas.