Contact Us Pastebėjote neatitikimą Share Forumas Įeiti Žinynas

Įtraukti palyginimui

Medicinos fizika (anglų k. - Medical Physics)

Studijų krypties grupė

Sveikatos mokslai

Studijų kryptis

Medicinos technologijos

Studijų krypties šaka

Medicinos fizika

Švietimo sritis

Sveikatos priežiūra

Švietimo posritis

Sveikatos priežiūra (plačiosios programos)

Studijų rūšis

Universitetinės studijos

Studijų programos tipas

Pakopinės studijos

Studijų pakopa

Antrosios pakopos studijos

Programos vykdymo kalba

anglų, lietuvių

Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis ir (arba) kvalifikacija

Sveikatos mokslų magistras

Kvalifikacinio laipsnio ypatumai

Pagrindinės krypties kvalifikacinis laipsnis

Diplomo (pažymėjimo) blanko pavadinimas ir kodas

Magistro diplomas, 7115

Būtinas minimalus išsilavinimas

Aukštasis universitetinis išsilavinimas

Studijų apimtis kreditais ir forma (trukmė metais)

120
Ištęstinė, -, -
Nuolatinė, 2, Metais

Vertinimą atlikusi institucija

Studijų kokybės vertinimo centras

Akreditavimo įsakymas

SV6-49

Akreditavimo vertinimo išvados

KTU medicinos technologijų krypties studijų vertinimo išvados 2022.pdf

Valstybinis kodas

6213GX001

Kodas pagal Tarptautinę standartizuotą švietimo klasifikaciją (ISCED)

7470910

Finansinės grupės kodas

1.2

Aprašymo santraukos parengimo arba atnaujinimo data

2021-11-04
Daugiau apie programą

Institucijos, teikiančios šią programą

Programos panašiais pavadinimais

Programos teikiančios tas pačias kvalifikacijas

Aprašymo santrauka

Bendras apibūdinimas:
Studijų programos tikslas (-ai):
Išugdyti įvairiapusiškus ir kompetentingus medicinos fizikos profesionalus sveikatos priežiūros bei kitoms institucijoms, kurių veikla yra susijusi su modernių spindulinių technologijų bei metodų panaudojimu bei tobulinimu.

Studijų rezultatai:
Žinios ir jų taikymas:
A1 Geba susieti fundamentalias ir moksliniais tyrimais pagrįstas žinias radiacinės fizikos, spinduliuotės registravimo, dozimetrijos srityse bei žino fizikinius radiacinės saugos pagrindus;
A2 Gali paaiškinti teisinės bazės, reglamentuojančios medicinos technologijų kūrimo, vystymo, diegimo ir panaudojimo medicinos praktikoje bei MTEP veikloje aspektus; geba žinias taikyti sprendžiant sveikatos problemas bei kuriant inovacijas;
A3 Geba paaiškinti žmogaus anatomiją ir fiziologiją bei radiobiologiją, žino jonizuojančiosios ir nejonizuojančiosios spinduliuotės radiobiologinį poveikį ir jos pasekmes biologinei terpei ir gyvam organizmui, bei spinduliuotės poveikį aplinkai;
A4 Geba identifikuoti šiuolaikinius vaizdinimo ir diagnostikos metodus, technologijas ir įrangą, šiuolaikinės terapijos metodus, technologijas ir įrangą o taip pat branduolinę ir nanomediciną;
A5 Geba apibūdinti šiuolaikinius fizikinius metodus, taikomus spindulinės medicinos praktikoje, taip pat matematiniu modeliavimu grįstus dozių planavimo ir eksperimentinės dozimetrijos metodus;
A6 Geba taikyti individų ir aplinkos radiacinės apsaugos principus; vertina radiacinės saugos teisinę bazę; susiklosčius kritinei situacijai gali atlikti radiacinės saugos instruktoriaus vaidmenį;
A7 Geba vertinti kokybės patikros, kokybės kontrolės ir kokybės laidavimo programas, jų svarbą ir geba atlikti klinikinės įrangos kokybės patikros matavimus bei dirbti su biomedicininių duomenų bazėmis.
Gebėjimai vykdyti tyrimus:
B1 Geba integruoti fizinių ir medicinos mokslų žinias problemoms spręsti ir taikyti jas tiek profesinėje veikloje, tiek organizuodamas bei vykdydamas mokslinius tyrimus, planuodamas eksperimentinės plėtros darbus;
B2 Geba identifikuoti praktines ir mokslines sveikatos priežiūros problemas, formuluoti problemų sprendimo uždavinius, planuoti eksperimentinių tyrimų eigą, metodus ir įrangą bei savarankiškai ir atsakingai priimti sprendimus tarpdisciplininiame kontekste, įvertinti galimas alternatyvas;
B3 Geba analizuoti, sintetinti ir vertinti studijoms, mokslinei ir profesinei veiklai bei naujovių diegimui reikalingus tyrimų duomenis bei pateikti išvadas;
B4 Geba įvertinti įrangos, priemonių tinkamumą ir metodikų adekvatumą mokslinėje bei klinikinėje aplinkoje iškilusioms problemoms spręsti, teikti ir įgyvendinti rekomendacijas kuriant naujas medicinos technologijas ir įrangą;
B5 Geba parinkti ir taikyti tinkamus analitinius ir modeliavimo metodus bei technikas, reikalingas veiklos problemoms spręsti, taikomiesiems ir fundamentiniams moksliniams tyrimams vykdyti, inovacijoms diegti; kurti naujus modelius, skirtus sveikatinimo problemoms spręsti;
B6 Geba identifikuoti ir vykdyti individualias pacientų reikmes atitinkančias sveikatos priežiūros procedūras, taikyti optimizavimo principus ir inovatyvius tyrimo bei gydymo metodus ir technologijas pagal savo kompetenciją.
Specialieji gebėjimai:
C1 Geba dirbti sveikatos priežiūros institucijų spindulinės terapijos, spindulinės diagnostikos, branduolinės medicinos bei kituose skyriuose, kuriuose taikoma medicininė apšvita; arba kitose institucijose, kurių veikla yra susijusi su spindulinių technologijų bei metodų panaudojimu ir taikymu;
C2 Geba aktyviai bei kompetentingai spręsti radiacinės saugos optimizavimo, kokybės laidavimo bei dozimetrijos problemas, susijusias su medicinine apšvita;
C3 Geba kūrybiškai naudoti modernias vaizdinimo ir informacines technologijas bei taikyti jas pacientų diagnostikoje ir planuojant pacientams skiriamas spindulinės terapijos dozes;
C4 Geba atlikti individualius dozimetrinių parametrų matavimus, konsultuoti ir teikti rekomendacijas pacientų dozimetrijos klausimais išorinėje ir vidinėje spindulinėje terapijoje, radiologijoje ir branduolinėje medicinoje; konsultuoti radiofarmakologinių preparatų panaudojimo terapijoje ir diagnostikoje klausimais.
Socialiniai gebėjimai:
D1 Geba dirbti individualiai ir tarpdisciplininėje komandoje kartu su kitais medicinos darbuotojais arba kartu su inžinieriais ir technologais, kuriančiais naujas inovatyvias medicinos priemones ir technologijas, bei teikti siūlymus pagal savo kompetenciją;
D2 Turi vadovavimo ir kūrybinio bendradarbiavimo įgūdžių, gali dalyvauti ir vadovauti MTEP projektams;
D3 Geba identifikuoti su medicinos technologijomis susijusias sveikatos, saugos ir teisės problemas bei atsakomybę, suvokia sprendimų poveikį visuomenei ir aplinkai, laikosi profesinės etikos ir veiklos normų, prisiima atsakomybę už savo veiklą;
D4 Geba glaustai, kompetetingai ir kritiškai pateikti profesines žinias specialistams ir plačiajai visuomenei;
D5 Geba suburti komandą iškeltiems profesiniams ir moksliniams tikslams įgyvendinti ir konkrečioms problemoms spręsti; kritiškai vertina kolegų profesinę veiklą bei imasi atsakomybės už visos komandos veiklą, geba vertinti veiklos rezultatų kokybę.
Asmeniniai gebėjimai:
E1 Geba savarankiškai ir atsakingai organizuoti ir planuoti savo profesinę ir mokslinę veiklą bei mokymosi procesą, turi mokymosi kultūros įgūdžių savarankiškai siekti tobulėjimo;
E2 Geba adekvačiai vertinti mokslines problemas, pasitelkti kūrybą, discipliną ir atsakomybę ieškant sprendimo būdų, savarankiškai priimti inovatyvius sprendimus, daryti išvadas ir apibendrinimus;
E3 Geba kritiškai ir analitiškai mąstyti, savarankiškai analizuoti informacijos šaltinius, naudotis informacinėmis technologijomis, reflektuoti savo, kaip profesionalo, augimą ir įvertinti mokymosi visą gyvenimą svarbą;
E4 Geba panaudoti mokslinių tyrimų žinias, tyrimų patirtį ir sisteminio mąstymo strategijas savo profesinėje ir mokslinėje veikloje.

Mokymo ir mokymosi veiklos:
Visų studijų modulių medžiaga įsisavinama auditorinio ir studento savarankiško darbo metu. Auditorinis darbas apima paskaitas, pratybas, laboratorinius darbus ir kt. Studento savarankiškas darbas – tai teorinės medžiagos įsisavinimas, pasirengimas paskaitoms, laboratoriniams darbams ir pratyboms, tarpiniams atsiskaitymams už semestro užduotis ir egzaminui, namų darbų bei projektų rengimui. Pagrindiniai mokymo metodai yra šie: paskaitos, pratybos, laboratoriniai darbai, darbas grupėse, atvejo analizės, konsultaciniai seminarai, projektinė veikla, ir kt. Be pagrindinių mokymosi metodų studijų programa pasižymi ir inovatyviais mokymo metodais: projektiniu, dizainu grįstu, probleminiu ir patirtiniu mokymu(si), kai vykdomi projektai, sprendžiamos problemos, kompleksiškai naudojant įvairių krypčių kompetencijas. Dalį studijų dalykų veda dėstytojų komandos.
Studijų rezultatų vertinimo būdai:
Studento žinios, gebėjimai ir įgūdžiai, įgyti studijuojant modulį semestro metu įvertinami ir registruojami akademinėje duomenų bazėje pagal modulyje numatytų užduočių rengimo ir atsiskaitymo kalendorių. Atsiskaitymas už semestro savarankiško darbo užduotis fiksuojamas semestro pabaigoje (teigiamas arba neigiamas įvertinimas), galutinis atsiskaitymas vyksta egzaminų sesijos metu (pažymys pagal dešimtbalę skalę). Vertinant studento pasiektus rezultatus, taikoma kaupiamojo balo sistema.
Dažniausiai naudojami atsiskaitymo būdai: egzaminas, koliokviumas, referatas, pranešimai seminaruose, laboratorinio darbo aprašas (ataskaita) ir gynimas, žodiniai iliustruoti pranešimai ir kt.
Sandara:
Studijų dalykai (moduliai), praktika:
Radiacinė sauga ir saugumas;
Spindulinės medicinos fizika;
Radiobiologija ir matematinis modeliavimas;
Žmogaus anatomijos ir fiziologijos pagrindai;
Biomedicininių signalų skaitmeninis apdorojimas;
Diagnostinė spinduliuotės fizika;
Spinduliuotės detektoriai ir registravimo metodai;
Spindulinės terapijos fizika;
Jonizuojančiosios spinduliuotės vaizdinimo įranga ir metodai medicinoje;
Radiacinė tarša;
Taikomoji radionuklidų fizika;
Tiriamasis projektas 1;
Tiriamasis projektas 2;
Tiriamasis projektas 3;
Magistro baigiamasis projektas.
Specializacijos:

Studento pasirinkimai:
6 ECTS – vienas iš šių modulių:
Ultragarsinė medicininė diagnostika;
Nejonizuojančiosios spinduliuotės vaizdinimo įranga ir metodai medicinoje;
Spinduliuotės poveikis medžiagai;
Metrologija ir matavimų teorija.

Studijų programos skiriamieji bruožai:
Absolventas turi išsamių radiacinės fizikos, radiobiologijos, radiometrijos ir dozimetrijos žinių, geba medicinos praktikoje taikyti esamus fizikinius metodus ir koncepcijas bei kurti naujus, teikti rekomendacijas pacientų dozimetrijos klausimais. Taip pat turi pacientų apšvitos dozių planavimo, naujų spindulinių technologijų ir įrangos, leidžiančios optimizuoti radiacinę saugą bei laiduoti medicinos paslaugų kokybę spindulinėje terapijoje, radiologijoje ir branduolinėje medicinoje, naudojimo įgūdžių, turi komandinio darbo įgūdžių kartu su sveikatos priežiūros specialistais sprendžiant pacientų apšvitos problemas ir yra pasirengęs prisiimti asmeninę atsakomybę.
Profesinės veiklos ir tolesnių studijų galimybės:
Profesinės veiklos galimybės:
Absolventas gali dirbti tiriamąjį, projektavimo, ekspertinį-konsultacinį darbą sveikatos priežiūros ar kitose įstaigose, kurių veikla yra susijusi su spindulinių technologijų ir jų metodų taikymu.
Tolesnių studijų galimybės:
Turi teisę stoti į trečiosios pakopos studijas.
Programos aprašymo santraukos parengimo ir atnaujinimo datos: 2021-11-04