Contact Us Pastebėjote neatitikimą Share Forumas Įeiti Žinynas

Įtraukti palyginimui

STEAM šachmatų pamokos Klaipėdos mieste

Programos kodas

120502533

Pavadinimas anglų kalba

STEAM Chess Lessons in Klaipeda City

Programos vykdymo vietos savivaldybė

Klaipėdos m. sav.

Programos tipas pagal amžių

Neformaliojo vaikų švietimo programos

Vaikų švietimo ugdymo sritis

Pradinio sportinio ugdymo programa

Vaikų švietimo ugdymo kryptis

Sportas

Vaikų švietimo ugdymo pakraipa

Kitas individualus sporto žaidimas

Programos įregistravimo data

2021-07-26

Programos teikėjas

VšĮ "Lietuvos šachmatų mokykla"

Programos teikėjo adresas

Kaunas, V. Krėvės pr. 53-R24, LT-50358

Programos teikėjo savivaldybė

Kėdainių r. sav.

Programos vykdymo vietos adresas

Kuršių a. 2/3, Klaipėda

Programos vykdymo vietos savivaldybė

Klaipėdos m. sav.

Programos vykdymo vieta - pradžia

2021-10-01

Programos panašiais pavadinimais

Renginiai

Nėra duomenų

Programos reikalavimai

Specialių reikalavimų programos dalyviams nėra. Mokantis nuotoliniu būdu reikalinga turėti prieigą prie interneto ir išmanaus įrenginio (kompiuterio, planšetės ar telefono).

Programos aprašymas

Šia programa siekiama išmokyti vaikus žaisti šachmatais naudojant STEAM metodiką ir principus. Programos klausytojai yra ne tik supažindinami su šachmatų lenta ir figūromis, jų vertėmis bei pagrindinėmis žaidimo taisyklėmis, bet visa tai yra daroma per aktyvų klausinėjimą ir atsakymų paiešką pasitelkiant pagalbon gamtos mokslus (pvz., chemiją – kodėl šachmatų figūros gali būti pagamintos iš ledo, bet ne iš vandens ar dujų; fiziką – kaip veikia magnetinės šachmatų figūros demonstracinėje lentoje ir kas yra magnetinis laukas), technologijas (pvz., kaip veikia internetiniai šachmatai ir kas juos programuoja; kokie yra interaktyvios šachmatų lentos veikimo principai; kaip žaidžiama internetiniais šachmatais dvimatėje ir trimatėje erdvėje), inžineriją (kaip pasitelkus inžinerinį mąstymą galima patiems kurti šachmatų uždavinius ir modeliuoti įvairius sprendimo variantus, t. y. būti ne tik šachmatų žaidėjais, bet ir kūrėjais), menus (pvz., kaip aš piešiu savo mėgstamą šachmatų figūrą arba kaip aš lipdau šachmatų figūras iš plastilino, modelino ar kitos medžiagos) ir matematiką (pvz., per loginį-matematinį mąstymą lavinančių užduočių sprendimą, geometrinių figūrų pažinimą naudojant šachmatų lentą ir figūras). Vaikai skatinami ieškoti atsakymų per potyrius ir eksperimentuojant, o tam tikri šachmatų mokytojų užduoti klausimai paliekami atviri ir neatsakyti tam, kad programos klausytojams būtų sužadintas noras patiems individualiai ar komandose pažvelgti kūrybiškai į formuluojamas užduotis ir surasti galimus atsakymų variantus. Programos metu įgytos žinios yra perteikiamos praktiniais pavyzdžiais, vaikai turi galimybę dalyvauti mokyklos, tarpmokykliniuose, Lietuvos ir net tarptautiniuose šachmatų turnyruose gyvai ir internetu. Žaidimas šachmatais šioje programoje pateikiamas ir kaip tam tikra vaikų tarpusavio bendravimo forma, kuri didina socializacijos įgūdžius. Programą išklausę vaikai skatinami sutelkti dėmesį, todėl pagerėja dėmesio koncentracija, lavinama atmintis bei loginis mąstymas, vystomas gebėjimas prognozuoti ir numatyti ateitį. Kiekvienoje šachmatų pamokoje akcentuojamas vienas ar keli STEAM principai, formuojant programos dalyvių įvairiapusę pasaulėžiūrą bei inovatyvų šachmatų ir bendražmogiškų gyvenimo tiesų mokslinį suvokimą. Ypatingas dėmesys programoje skiriamas matematinių gebėjimų lavinimui per šachmatų užduotis. Programos įgyvendinimui naudojama nuotolinio šachmatų mokymo platforma ChessKid ir ZOOM nuotolinio mokymo aplinka. Ši programa gali būti įgyvendinama ir kontaktiniu, ir nuotoliniu būdu.